Avgifter (allmänna förvaltningen)
För allmänna förvaltningens arkiverings- och registertjänster samt kopiering av dokument tar staden ut följande avgifter.
Arkiverings- och registertjänster
För arkiverings- och registertjänster, utredningar och insamling av information som staden gör på kundens specificerade begäran eller utifrån en beställning är serviceavgiften 65 euro/arbetade timmar (+ gällande moms). Avgiften tas ut för minst 30 minuter. Utöver serviceavgiften tar staden ut en avgift för kopiering av dokument.
Avgift för kopiering av dokument
För dokumentkopior på över 20 A4-sidor tar staden ut en avgift på 1,0 euro (+ gällande moms) per kopierad sida.
För dokumentkopior på över 10 A3-sidor tar staden ut en avgift på 2,0 euro (+ gällande moms) per kopierad sida.
Avgiftsfria dokument, intyg och uppgifter
Staden tar inte ut en avgift
- för dokument som det enligt lagen eller en förordning inte tas ut en lösen för,
- för protokollsutdrag med vilken parten i fråga delges ett beslut,
- av stadens egna myndigheter eller inrättningar,
- för dokument som enligt lagen ska tillställas statliga myndigheter,
- för arbets- och anställningsintyg som gäller personen i fråga,
- för dokument som behövs för att kunna ansöka om pension eller någon annan förmån på basis av en tjänst eller anställning hos staden,
- för utgivning av kontaktinformation som gäller förtroendeorganens sammansättning, ifall det är fråga om en specificerad begäran,
- för sändning av ett dokument som lagrats i elektronisk form per e-post.